måndag 22 januari 2018

VECKA 4

Nu har vi vinkat av de stora barnen som gått till bussen, de valde att gå idag eftersom Max skulle ha stavar med sig. Sen är vår väg väldigt hal för nu har de skrapat den igen men inte grusat. Perfekt för då kan jag dra Tuva i pulkan när vi ska gå och möta barnen vid bussen i eftermiddag.

Idag har jag träningsvärk i rumpan, jag gjorde utfall och knäböj efter vagnen igår, tänkte att det är bäst att vänja kroppen lite mot det som komma ska! Imorn kommer både tränings-och kostupplägg och jag tror ju att träningen drar igång direkt. Det ska bli kul att se vad det blir för portioner av mat för jag ser ju nu att jag ätit på tok för lite och frukost är jag kass på, jag måste alltid äta när jag vaknat men jag är hungrig efter 1 timme igen.

Denna veckan ser rätt lugn ut än så länge, det är lite träningar för barnen, Tuvas gympa börjar, babysim, Max har träningsmatch i Ingelstad i helgen och mannen har sista jakthelgen. Åh, till hösten kan jag vara med och jaga igen, åtminstone 1 gång vill jag vara med😊
Detta stämmer rätt så bra idag, sista gången jag tittade på klockan va den 3.20 men sen fick jag sova 3 timmar i streck så det känns heeeelt ok! Bättre att få sova 3h i ett streck än 3h uppdelat på 2😉

Igår plockade jag undan all jul så nu behöver jag en lampa i köksfönstret för den gamla flyttade in i Tuvas rum så det är lite mörkt i köket nu. Där finns en ljusslinga i en stor lykta men den är på timer på kvällen och det är ju mysigt att ha något litet ljus på morgonen med. Det får väl bli Ikea nångång....

4 kommentarer:

  1. Det där om man äter tillräckligt är inte så lätt och veta, tror jag också äter för lite. Men har börjat igen med havregrynsgröt som mättar bra. Visst blir det tomt och mörkt när julen plockas ner, men du Lotte snart kommer VÅREN! Längtar så mycket alltså, tror nästan duvorna min tror det är vår, de har lagt sitt första ägg, men det är två honor så inga bebisar väntas.
    Kram och må så gott/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag längtar med till våren nu, jag gillar mörkret om kvällarna men det ska bli skönt att bli av med overallerna. Det dröjer väl....
      Ser fram emot att kunna sitta ute när Oliver sover så himla länge i vagnen:-)
      Va mysigt med duvor, är de "inne" eller är det såna som flyger iväg?

      Radera
    2. Just dessa är inneduvor men tänkte nu när de vet var de hör hemma släppa dom i sommar de lär komma in igen, duvor är kopiöst kloka. Har en solskenshistoria, men den är lång om, just en duva. Nu är det tredje våren det hände, vi hade ett duvbo i björken vid vägen en vår/sommardag när jag kom ut så låg där två som ramlat ur boet, den ena var redan död och den andre hackad i huvudet, mamman syntes inte till alls. Jag tog hand om den lille ynklige krabaten, alla sa det är inte lönt den klara inte sig, skrattar bäst som skrattar sist. Den växte till sig och blev större och så tam. Den satt till och med på min axel. Hade en jättestor bur på gården när den blev färdig att flyga lite lätt så varje kväll kom den tillbaka satte sig på stugtaket och när jag kom ut så hoppade den ner i buren över natten. Sen kom vi till sensommmar höst och jag tänkte nu måste den nog flyga för de flyttar ju. Den 11 september så tyckte jag att det datumet var lämpligt att släppa en frihetfågel att flyga iväg. Den gick med mig mot postlådan där den hittades och sen tog den en lov över mitt huvud som hej då och tack för mitt liv. Ja det brände i mina ögon min vän gav sig iväg. Nu kommer det bästa i allt när våren vände åter vem kom ja just det Lilla duva som blev dennes namn, och två år på rad kommer den i mars sätter sig på gatlyktan. I fjor kom den 17 mars och jag trodde inte det var sant och så gjorde den varje morron jag går ut säger hej sen flyger den igen det upprepar sig hela våren, sommar till september kommer, då den flyttar. Förstå att jag ser fram mot en ny vår, återkommer den, har den klarat sig? det ska jag berätta för dig då. Duvor har tydligen nåt inbyggt att hitta tillbaka och jag blev ju dennes mor, älskar duvor den är en fågel för frihet och kärlek.
      Min historia som jag delat med mig. Kram/MH Österlen

      Radera
    3. Vilken fin historia, hoppas den kommer tillbaka i år igen :-)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥