tisdag 16 januari 2018

DET HÄR MED KALORIER

Ja det här med att räkna kalorier har jag aldrig någonsin gjort innan! Jag vet ju att folk gör det på viktväktarna och sånt där men jag har aldrig haft en susning om hur mkt kalorier någon sak innehåller. Nu står jag här och ska väga och skriva in allt jag äter. Till frukost blev det ju gröt, banan, 2ägg och kaffe och sojamjölk. Gröt är inget jag står mig på och har aldrig gjort.... fattar inte varför för jag har hört dom som står sig på det en hel förmiddag. (Mannen säger iofs att jag alltid är hungrig😉) Efter vi hade varit ute i snön så stod det ju mellanmål på schemat men i och med att jag åt frukost lite senare så blev det lunch istället. Då blev det bananpannkaka och en grapefrukt. Ett par timmar senare blev det ett mellanmål på spenat, fetaost, tomat och balsamvinäger.
90 gram fetaost.... så mycket ost brukar jag aldrig äta i mina sallader haha. Men det är visst mycket protein i det.

Nästa måltid blev middag men det betyder ju
att jag ligger ett mellanmål back.
Ni ser ju! Jag har bara ätit hälften av mina kalorier så förmodligen äter jag helt galet egentligen. För lite. Det fick bli kolhydrater och protein till middag så det rättade till sig lite😉 Det var lite spännande faktiskt att få se fördelningen.
Jag fick mejla Olga och höra om det finns något färdigt kostupplägg som jag kan kopiera rakt av och slippa lägga all min tankeverksamhet på mat.... Bättre lycka imorn!

Målet är ju inte viktminskning utan att forma om kroppen och för att bygga upp muskler behövs ju protein. Så nog tror jag att det ska hända lite saker med kroppen och att jag kommer i åtminstone ett par av mina gamla jeans till dopet...!! Det är ett delmål jag har. Jag litar fullt ut på mammafitness här😊

1 kommentar:

  1. Hej Lotte tack för det du skrev, tror kanske jag också äter för lite men jag har alltid varit smal, det är nog min natur förutom när jag började äta cortison,men efterhand har de också lagt sig. Jag skulle göra bananpannkaka men fick inte det till och hänga ihop, trots mjöl och ägg, det är väldigt gott. Håller med dig om det där mat och fokus kan bli för mycket.
    Lycka till för dig. Kram/MH Österlen

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥