fredag 15 december 2017

MITTEN PÅ DECEMBER

Nu är vi inne i mitten på december och snart är det både ny månad och nytt år. Jag känner alltid lite vemod inför nyår, det känns lite läskigt att det går så snabbt. Den riktiga julkänslan har inte infunnit sig och snart är julen förbi! Måste ta upp ett par tomtar till och lyssna på mer julmusik pronto! Om inte annat så höjer julmusiken mitt humör, lillebror ville inte somna förrens strax efter 1 inatt och sen åt han vid 2 igen så idag är jag inte så pigg kan man säga. Ikväll ska han hållas vaken från 7! Jag är ju gräsänka inatt så någon hjälp har jag inte heller😉 Tuva är inte så pigg på att sova middag längre så det blir att dricka mer kafe och hoppas ögonen vill hålla sig uppe haha.

2 kommentarer:

  1. Ni har ju så vackert som på ett vykort. Det där med julkänslan så kan jag också känna, och sen vips är den ju förbi. Jag skyller på åldern men det kan man ju inte säga om dig alls. Jag ser dock fram mot ett nytt år nya möjligheter och så mycket mer. Tycker dock att tiden den går för fort. Efter alla helger längtar jag så mycket till våren,det är då jag känner mig lite bättre från ledgångsreumatismen, den är inte rolig just nu i fuktigt väder.Tur jag har ett piggt sinne!
    Fin helg från Österlen/MH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja igår var det fint men idag har det töat och träden hänger inte ner tunga av snö längre.
      Nä det är inte kul att gå runt och inte må bra när vädret påverkar så. Hoppas på en fin vår sen :-)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥