lördag 30 december 2017

DAGEN INNAN NYÅR

Dessa mornar är ju underbara, vi kan sitta en stund och dricka kaffe och bara slappa. Denna veckan har jag blivit bortskämd med att få sova lite längre men nästa vecka jobbar mannen igen.

Idag ska här städas! Alla ska hjälpas åt och vi ska skura och gno haha. Jag tog in en sopsäck på Tuvas rum igår och fyllde den med saker och satte i källaren. Hon har ju ändå favoritsaker som hon leker med och dom fick vara kvar såklart men mycket åkte ner för det kan vi byta ut sen om hon skulle tröttna på det hon har. Å det är mycket lättare att städa där inne nu när var sak har sin plats och till och med Lillebror har fått en låda med saker som han kan ha när han börja kunna hålla i grejer. Jag plockade undan tomtarna med så nu är det bara belysning kvar och det får stanna ett tag till.

Igår var jag och barnen och hälsade på mamma och hennes sambo. Vi skulle avsluta med att fota barnen men då var det något som gick fel så den glada 3-åringen byttes ut mot en arg 3-åring! Vi fick strunta i att ta kort och åka hem. Jag tänkte kört ut till min farbrors fru och gett henne en blomma på 60-årsdagen men det fick va. Vi åkte hem och den arga 3-åringen somnade i sitt pippi-tält. Mannen kom hem från jakten och jag passade på att ut och gå en sväng och stoppade i lurarna och lyssnade på en podd. När jag kom hem så var den glada 3-åringen pigg och vaken igen😊

3 kommentarer:

  1. Ja det är så med små barn och större barn, de vill inte alltid som vi. Hon gillar sitt pippitält och så skönt och ta en sovstund där. Härligt med promenader det behövs hämta lite luft och avkoppling. Jag läst på HD att det blommade påskliljor, alltså årstiden är vriden. Vi lär ju säkert få snö i alla fall.Är det bara jag som minns som liten och när vi travade till skolan över fälten den enorma mängd snö som alltid var, det tycker inte jag är nu förtiden, då gillade jag snö men inte nu, haha. Var en bra bit och gå till skolan i den lilla orten Billeberga. På den tiden var det många mindre skolor, kan tycka det var en fördel. Sen i sjuan var det stora skolan nybyggda Linåkerskolan i Svalöv, åh va man var förvirrad för den var så jättestor, det är olika perspektiv på tillvaron. Lycka till med städningen skönt när det är klart. Kram/MH Österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för några år sedan hade jag med påskliljor i rabatten på nyår. Knäppt!
      Vi hade ju med snö när vi va små men nu är det bara gröna jular :-(
      Mina svärföräldrar bör strax utanför Svalöv :-)

      Radera
    2. Se där ja, Svalöv har jag vandrat mycket i när jag växte upp, har en del kusiner som bor där också, men vi är en sån stor släkt så det umgås nästan aldrig, jag kan icke räkna dem alla. Min mor var fjorton syskon men skulle varit sexton, alltså jag beundrar min mormor och morfar. Min far var sju syskon precis som jag har haft sex syskon.
      Må så gott/MH

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥