söndag 20 augusti 2017

STÖRSTA DJURVÄNNEN

Blä, ikväll är jag....helt slut! Mannen frågade innan varför jag är på dåligt humör men all ork bara försvann. Det blev lite bättre efter middagen men jag är ändå glad att det är kväll och jag får snart lägga mig haha. Mannen lagade rådjursgryta med kantareller i, mums så gott det va!! Han är riktigt duktig i köket😊
Så nu sitter jag här med ansiktsmask och bara päser.
Detta är ett 3-pack som jag fick ur glossybox så nu använder jag upp sista. Alldeles grå-grön lera i ansiktet.

Igår skulle vi lämna lite rådjurskött och sen hälsa på pappa och hans sambo. Vi passade på att ta en kantarellrunda med.
Vi hittade 4 liter, ändå va vi på samma ställe och plockade 9 liter för ett par veckor sen😊 Tuva älskar ju att både plocka och äta svamp!
Sen va vi ute och gick en runda med pappas hund. De där 2 krabaterna är bästisar❤ Han är väääldigt glad för Tuva och hon för honom.
Jag, Tuva och pappas sambo åkte på "hästrunda" för Tuva älskar ju alla djur men hästar ligger henne varmt om hjärtat. Så vi åkte en runda och kollade på hästar, kor, får och så såg jag ett rådjur. Hon vill ju rida på alla hästar vi ser eller när vi läser böcker. Jag vet inte när de får börja på ridskola men jag hade ju hoppats på att slippa de där djuren.... Hon vill ha en liiiten häst då vi inte har något hus till någon häst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥