onsdag 24 maj 2017

ETT TIPS PÅ ATT MINIMERA REPOR I GOLVET

Vårt nästa projekt inne är att göra om tv-rummet men det tar emot för det är sånt himla stort projekt. ALLT ska göras iordning, golv ska slipas, målas, lackas eller vad vi nu bestämmer oss för (där är vi inte riktigt överens) det ska upp gipsskivor så väggarna blir raka och sprickan i vägg/tak försvinner, taket ska fixas till. Ja ni hör ju, blir trött bara jag tänker på det. Möblerna måste förvaras i ett annat rum och var sjutton ska vi få in vårt stora matbord någonstans.... Men det kommer ju bli jättefint - sen, när vi väl tar tag i det! Golvet slits otroligt mycket just nu av våra stolar, gammalt trägolv där stolarna dras in och ut på det slits och repas och så vill vi ju inte ha det när det väl är iordning. Så valet är att köpa nya stolar eller göra något åt problemet på stolarna vi har. Jag ramlade in på www.moblermm.se och där fanns möbeltassar för både hemmet och kontoret, de ser ut som små bollar man sätter på stolsbenen.

Smart va? Jag har bara sett såna där vanliga vita små tassar som finns i affärerna men de skrapas ju bort ganska så snabbt. Men nu när jag tänkte efter så har vi ju såna här på alla stolarna på jobbet fast inte trodde jag att jag kunde köpa dom som privatperson.
 Inte så tokigt. Hur skönt är det inte att slippa skrapljuden i golvet?
Om du går in här så kan du se vilka storlekar som finns och det fanns ett par modeller att välja på. Det är helt klart ett bra sätt att bespara de nya golven på. Nu ska vi bara komma överens om färgen på golvet sen så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥