lördag 6 augusti 2016

RALLY I MILLEBYGDEN

Morn, här blir en kaffedag.... Jag har knappt somnat om sen kl 3.50 och nu sitter vi framför Pippi men så fort jag blundar så hör jag mamma sen får jag en kram eller en puss ;-)

När jag va ute och sprang igår så hade jag 2 entusiaster med mig på cykel. Thea och grannen. Det slutade med att jag fick hämta de med bil när jag sprungit klart. Ena cykeln krabbade med kedjan så till sist struntade vi i det och jag hämtade dom. Är det inte hundar vi får hämta så är det barn haha ;-)

Igår va det rally en liten bit här ifrån, Mästarmöte, så vi bestämde att vi skulle ut och kolla på Lillebror när han skulle köra.
 Jag har aldrig varit på de rallyt innan och det va en strecka som skulle köras och när jag såg att det bara va 49 bilar som skulle köras blev jag lite besviken. Det va snabbt överstökat tänkte jag. Haha, tji fick jag ;-)
Först kom alla bilarna sakta och körde förbi oss, för då lotsades de runt. De skulle köra 2 kvalvarv och sen 2 finalvarv och där va en liten del som va olika varann så då kom bilarna sakta och visades runt 2ggr innan själva rallyt startade. Sen kördes rallyt 4 varv utan uppehåll förutom mellan kval och final. Så det va riktigt kul.
Jag filmade när han körde men jag antar att lillebror hade sin kamera i bilen och filmade rundorna för de brukar hamna på Youtube.
När finalvarven kördes så visste vi ju inte riktigt när han skulle komma för då kom de i sån ordning att den med sämst tid på kvalvarven körde först. Men vi blev uppdaterade på sms så kameran va redo :-) Så det blev roligare för då kom alla snabba bilar i slutet, annars är det ju så man kan somna ibland för de snabba alltid kommer först.
 Tuva lärde sig snabbt att hålla för öronen när bilarna kom :-) Hon tyckte detta va jättekul och skrattade och sa "mer bilar".
 Sen ibland kom hon upp och kelade och skulle hålla för mina öron med.
Det kom en regnskur men vi va förberedda. Kul att kolla på och i prispotten låg 75 000:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥