onsdag 11 maj 2016

BASAR

Igår va vi på skolans basar, jag och Tuva. Vi mötte upp min kusin och hennes minsta son med. Alla avdelningarna på skolan hade sina egna grejer de sålde.
Jag försöker alltid att köpa ett par tomatplantor av Max avdelning. Det gäller ju att vara snabb eftersom de säljer som smör! Men igår fick jag tag på 2 st.
Sen va vi nere och fikade på Theas fritids, hon hade sitt kassapass lagom tills vi va där.
Sen gick vi ju förbi en gunga.... Att gunga (och hoppa studsmatta och ballonger) kan nog vara det roligaste som finns :-) Det va lite övertalning innan jag fick med henne därifrån. 
Sen fick hon ju syn på ballonger och då klippte en snäll fröken av en i högen och gav Tuva. Den ballongen hade hon skoj med!
Sen åkte vi hem till hönsen och tuppen. Imorse hade de värsta första ägget så nu har de nog gjort sig hemmastadda. Idag släppte vi ut de fritt för första gången och de strosade runt lite runt sitt hus men när klockan är 20 går de in och lägger sig. Så då låser vi om dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥