fredag 20 maj 2016

BADKALAS OCH FREDAGSMYS

Jag sitter och väntar på familjen som ska komma hem när som helst från badkalaset. När vi kom hem från jobb va det bara att fixa något snabbt att äta och sen åkte de iväg, Thea, Max, 2 klasskompisar till Thea och så mannen. De åkte till Ljungby och jag hoppas att de haft superkul! Men jag antar att sonen är helt slut. De cyklade ju iväg igår hela klassen och sen sov de i tält. Det hade inte blivit så mycket sömn där så han lär ju va trött.
Jag och Tuva fick ha vårat egna lilla fredagsmys :-) Vi satt i badet länge och vi va ute mellan skurarna. Nu pratar hon ju heeela tiden, men ibland låter det ju som om hon är från ett annat land med mycket R i orden haha. Hon har börjat med 2-ords meningar. Mycket "minna sko", "minna pippi" mm. Idag sa hon "minna smaka" så nu ska hon lära sig säga Tuva med ;-)

Nu ska jag snart hoppa i säng för imorn ska det städas och handlads och så ska vi ha kalas :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥