tisdag 20 oktober 2015

HAR MAN INGA UTGIFTER

...,Så skaffar man väl sig, tänkte jag! Så det slutade med att jag avslutade ett långt äppelförhållande. Jag har haft min iPhone 5C sen mars förra året och jag tror, utan att överdriva, att jag tappat den i golv/sten/mark minst en gång i veckan och varit lika förvånad varje gång att den hållt! Tills idag..... Tuva puttade ner den från soffkanten och den ser ut som ett spindelnät över hela skärmen! Det kom en lång ramsa kan jag säga. Fattade inte hur eller vad den träffade så det kunde bli så från det lilla fallet mot vad den har varit med om innan.
Ringde försäkringsbolaget och det skulle nog bli dyrare och laga glaset så de betalar ut en summa nu så fick jag göra vad jag ville för pengarna. Jag kunde köpa geleråttor för alla pengarna om jag ville, men njaaaa jag prioriterade en telefon sa jag haha. 
Satt och funderade ett tag på hur lång bindningstid jag hade kvar och om jag kunde lösa ut det och påbörja nytt med ny telefon. Jag hade 7 månader kvar och med lite snabb huvudräkning skulle det bli några tusen. Jag tänkte om jag prutade ner det till 2000:- skulle det vara ok! Jag va ju inte dum utan att jag visste att jag varit kund där länge, så jag berättade vad som hänt men flikade in ganska snabbt förresten, hur länge har jag varit kund hos er? Jojomensan det hade jag ju varit i 9,5 år och såna va de extra rädda om. Det skulle egentligen kostat 3200:- att lösa ut abonnemanget men du behöver betala 399:-. TAGET ropade jag haha. Sen va det ju nästa bekymmer - vilken telefon skulle jag välja. Sa till han att jag har ju kommit så långt mentalt att jag kan byta ut iPhone, har ju haft det sen 3an va ny. Å så ville jag ha en med bra kamera. Då säger han att det är 3st mobiler som har bäst kameror och så säger han Sony Z nånting näääääää, inte Sony, SÅ långt har jag inte kommit i huvudet, jag kan tänka mig byta till Samsung, sa jag. Så nu kommer det en Samsung till mig, jag hade velat ha den imorn, men riktigt så snabbt gick det inte ;-) Jag fick hur mycket extra tillbehör som helst men det jag fastnade för va plattan jag kan ladda telefonen på. Så nu ser jag fram emot telefonen för jag får glasflisor i fingrarna av den jag har. 
I bakgrunden ser ni att Linus börjat riva i köket med. På lördag åker väggen och skåpen.

Men tummen upp för den hjälpsamma killen så jag knappt ens märker att jag byter telefon, fick ju till o med försäkringspengar över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥