torsdag 10 september 2015

SNYGGA KOFTOR, PROPELLER I BRÖSTET, NYA MÖBLER, FARMOR

Kolla!!! Jag tror och hoppas det landar ett paket hos mig imorn med lite nytt och hur mysiga ser inte de här ut då? Jag visar gladeligen upp lite mysiga koftor bland alla snygga toppar och tunikor på lördag.

Idag går det en propeller på högvarv inuti mig, lite oro blandat med maktlöshet. Jag vet ju att det ska hända grejer men jag hatar när jag inte vet exakt vad som ska hända. Jag vill ha kontroll och kunna planera och strukturera. Men nu känns det som att från slutet på september vet jag noll och ingenting. Skitjobbig känsla. 
En lusing på var kind och andas, fokus, lev här och nu! Tuva ska snart börja på dagis och det hatar jag! Hade jag fått bestämma så hade hon varit hemma till januari men nu får inte jag bestämma det utan det gör vår kära regering! Jag har skrivit till dom och uttryckt mina åsikter (kusinen kontrolläste och bad mig ta bort svordomar) och jag fick svar. Det ligger på deras bord så nej, vad de kommer fram till hjälper inte mig - sen. 

Så, nu har jag lättat mitt hjärta lite och sover förhoppningsvis gott. Vaknar upp lite lättare och det glada jag igen. Hipp som happ bestämdes det ju ikväll att det gamla gänget kommer imorn förmiddag :-) Jag skulle städat när Tuva sover men jag kan ju alltid börja innan de kommer. Åååååå, vi fick ju förresten nya möbler med ikväll av en kille som ska flytta så nu har vi nya matmöbler och en skänk. I skänken ska jag flytta in min julservis och ställa lite ljus ovanpå. Å så ska servisen jag fick av farmor med flytta dit. Farmor ja... Snart är det 1år sedan hon dog :-( Fy vad jag saknar henne!! Tänker på henne jätteofta. Jag kommer aldrig glömma när jag satt uppe vid datan höggravid och skrev när pappa ringde. Då tänkte jag i flera dagar bara hon inte vill komma ut idag, för det fixar jag inte. Men Tuva föddes ju precis en vecka efter farmor dog...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥