fredag 11 september 2015

LEK SOM SLUTADE MED BLOD

Ligger och halvsover så jag ska strax släcka. I förmiddags hade jag vänner här på fika. Vi ses ju inte så ofta vi 4 som umgicks i skolan, men några träffar försöker vi få till om året iallafall. Sen skulle barn hämtas hem och bägge skulle ha kompisar med sig hem så 2 fick åka bussen och 2 med mig. Vi fick ju inte plats annars. 
Såhär såg det ut jämte mig när vi väntade utanför skolan.

Barnen gjorde matsäck som de tog med sig ut när de skulle gå till skogen och leka/fika, rätt som det var kom Thea springandes helt hysterisk och skrek att Max blöder i huvudet. Då hade han nog fått en sten eller något (inget vet riktigt vad som hände...) i huvudet så jag hämtade en handduk som han fick trycka mot hålet sen åkte vi till vårdcentralen. De trodde först att det skulle behöva limmas men det hade slutat blöda och de tvättade rent såret. Jag har väntat på dagen något skulle hända som innebär blod och skador för jag har varit rädd för hur jag själv skulle reagera då jag hatar både blod och sjukhus. Men jag är förvånad över mig själv. Jag skakade men va ändå lugn och sansad, hämtade handduk och gjorde en flaska välling till Tuva. Vi skulle ju precis äta när Thea kom springande så jag fick ta med till Tuva, ingen visste ju hur lång tid detta skulle ta. Men inom en timme va vi hemma igen vilket va väldigt skönt! 
Sen följde Max med kompisen hem och sover över. Jag ska hämta honom tidigt imornbitti men ska försöka få till en springrunda först, det är lite tight i schemat imorn ;-) Så nu måste jag sova. Linus är iväg och jagar gris men kommer förhoppningsvis om nån timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥