torsdag 13 augusti 2015

MIN ÄLSKADE LILLA KISSE OCH GÅRDAGEN

Titta vem som är hemma! Min älskade lilla Diesel som varit borta ett par dagar. Först blev hon ormbiten i veckan och va alldeles svullen och sov sig igenom ett dygn. Sen skulle hon tvunget med ut på promenad (hon sitter i buskarna och väntar på att vi ska ut o gå) och då stannade hon på ett ställe och varit borta två nätter. 

Men nu är hon hemma, pigg, glad och kelen!

Idag är det klarblå himmel så vi vet hur denna dag ska spenderas :-) Jag lyckades få Tuva att sova lite tidigare så när hon sovit klart ska barnen få in och köpa fika själva, jag skjussar givetvis de till affären men väntar utanför, så växer de ett par centimeter. Få fixa saker själva tycker de är kul och lite samarbete skadar inte! 

Igår var de stora barnen på tv-inspelning så jag och Tuva lekte. Hon gick och tog Max hörselskydd, hon tröttnade nog på mitt tjat om att hon inte får äta sten ;-)

Sen åkte vi till pappa och hans sambo för grillning, fiske och bad.

Det var tjejerna som var vid badet medans killarna fiskade.

Max tyckte det var jättekul att springa och plocka av fiskar från krokarna.

Jag testade med fiskelyckan innan vi skulle åka hem, men ne, det bidde ingen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥