lördag 7 mars 2015

5 MÅNADERS BEBIS OCH GALEN ENGELSKA

Tänk, just precis nu, är det 5 månader sedan bebisen va påväg ut. I denna timmen hade jag värkar konstant och skrek att jag inte vågade krysta ut henne. Men ut kom hon och idag är hon 5 månader och jag köpte gröt till henne idag som hon ska få smaka för första gången ikväll. När vi äter spottar hon ut nappen och vill med smaka. Från 4 månader får de smaka ett kryddmått i mängd så hon har ju fått smaka på sånt jag doppat ett finger i och gapar så fort fingret närmar sig hennes mun. Jag som absolut inte ville ge henne mat innan 6 månader och skulle helamma henne tills dess. Nu blev det inte så. Vi var visst två om det där och Tuva ville inte som jag ville. Nu ammar hon ett par ggr på dagen och annars bara på nätterna. Å det måste ske direkt efter hon sovit ett pass annars går det inte. Ne, hon är stor nu tydligen och ska äta på flaska och gröt...
Jaja, världens goaste bebis är hon iallafall❤️ Vi sitter i bilen och är påväg.

Igårkväll va vi hos pappa och hans sambo en sväng. Han undrar hur det ska gå på dagis när hon tykänns så... Men hallå, det ändrar ju sig och inte ska hon börja på dagis ännu på ett tag ;-)

Oj oj oj vad min hjärna inte har hängt med idag. Det märks visst att jag inte sovit hela nätter på några månader. Eller att jag inte jobbat på en månad. Det va många från en annan kultur inne och handlade idag och jag är ju urkass på engelska. Å så hör jag ju inte riktigt vad de säger. En kom o frågade efter cotton tights, (när indierna pratar engelska låter det ju lite som pop-pop-pop, jag kallar det poppande engelska) jag ropade efter det andra biträdet om vi hade korta tights. Vadå, såna utan fot eller frågade hon ju då och jag svarade att jag inte visste vad hon menade. När hon frågade henne va hon menade bröt jag ju ihop i ett asgarv bak disken.... Jaja, så kan det gå. Det blev galet mer än en gång idag, om vi säger så. Men jag bjuder på det ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥