fredag 13 februari 2015

EN LITEN SKOGSRUNDA OCH ÖVERNATTNINGSGÄST

Vilken grå dag det varit, det har sett riktigt trist ut där utanför fönstret. Men när vi ändå skulle ut på vår dagliga promenad så tog jag med kameran på axeln, här skulle vi se om vi kunde fånga lite av dagen iallafall. Igår hörde jag tranorna för första gången och idag flög de över huvudet på oss igen. Är våren här?

Här och var finns fortfarande lite snö kvar. Allt har inte lyckats försvinna, men det som ligger kvar på vägarna är ganska halt. Men så är det bara på en liten del av rundan som det faktiskt ligger något på vägen.
Det syns så väl vart rådjuren har sina legor och det är på samma ställe som förra året☺ Men några grisar har inte varit här på länge nu...
Där, under filten med de fina fåren på, ligger världens sötaste bebis och sover♥ Bebisen som höll på att kväva sig själv genom att stoppa in fingrarna långt ner i munnen, ja hela händerna ska ju in.
Kullar med mossbeklädda stenar precis överallt. Tänk att springa där barfota en varm sommardag☺
Här i skogen står den gamla gumman som blev av med sin sjalett i en av stormarna förra året. Gumman som Jäger höll på att skälla ut som fan och sen när han insåg att det inte var en riktig människa höll han på att skämmas ihjäl inför sin husse.
Sen skulle vi in till byn och hämta hem Thea och en kompis från skolan. Hon ska sova över här inatt så vi får väl se hur mycket de sover inatt. Jag kan ju slå vad om att jag och Tuva säkert sover före de iallafall, det kommer väl fnissas en del. Innan jag plockade upp tjejerna lyckades jag spärra mitt Visakort, stod och tryckte Linus kod och fattade inte varför det stod fel kod hela tiden, tills automaten spottade ut kortet och det va spärrat. Men men, det kommer ett nytt så småningom☺
Max va och lekte hos en vän och blev upplockad av Linus när han slutade jobba, det gjorde tacos på barnens beställning och tjejerna hade bakat chokladbollar.

Jag trodde de gjort chokladbollar till oss i storleksordning, men ne, såklart de största va tjejernas haha.
Nu ligger barnen i Theas säng och kollar på film, det knapras ostbågar hör jag allt.

Själv ska jag invänta rätt tillfälle och gå in och ta en varm dusch. Sen krypa upp jämte mannen i soffan med bebisen mellan oss. Trevlig kväll på er♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥