lördag 24 maj 2014

WEISSENHAUSER STRAND

Hemma♥ Ja, nu är vi hemma, vi kom hem för några timmar sedan, men guuu så härligt det va att komma iväg! Vi firade Linus mamma som fyllde år så vi hade två lägenheter på området. Vi har badat, ätit, badat, bowlat, ätit och badat, ja och ätit förstås☺
Vi körde tidigt på torsdag morgon och när vi kom fram bar vi upp grejerna och gick direkt till badhuset. Det va ju det barnen längtat efter allra mest. Men kvällen slutade ju inte riktigt som vi tänkt oss... Vi skulle ut och ätit och firat födelsedag men kvällen slutade på sjukhuset för Linus syster som stod på huvudet i forsen och slog upp pannan så hon fick in och sy. Trist! Inget mer bad för henne inte. Å födelsedagsfirandet fick bli hämtpizza så fick vi fira den en dag för sent. Men det gjorde inget, huvudsaken va att vi fick vara tillsammans och att alla mådde bra☺ 
När vi bowlade visade det sig att ett av barnen är riiiktigt dålig förlorare!! Jag vill inte, jag suger, va en återkommande fras! Men sen blev det bättre när h*n insåg att det va ju rätt roligt ändå.
Det va längesen kameran användes så flitigt och jag hade tur i oturen, kameran pajade sista dagen, sista måltiden... Vet inte riktigt vad som hände men objektivet gick sönder. Kameran funkar bara jag byter objektiv, det provade vi. Men vi har måååånga kort från resan och jag delar bara med mig av ett fåtal☺ Alla vill kanske inte visas upp....
 Fördelen med en som inte fick bada va ju att vi hade fotograf inne på badlandet☺
 
På vägen hem stannade vi boardershop och fick handlat lite grann. Jag fick alkoholfri öl, aldrig smakat så det kan ju va spännande. Vi hann packa ur bilen sen åkte Linus och hämtade hem sina hundar. De hade haft det superbra, Jäger hade fått simma varje dag och va jättefin i pälsen, nu är alla samlade här hemma igen♥
Igår åt vi på strandhotellet och det va riktigt gott!! Entrecote med potatis, champinjoner, lök, tigerräkor och sallad tog jag.
Idag tog hälften av oss sista badchansen och hälften va ute och gick. Vi va nere vid havet och tittade men det såg inte det minsta inbjudande ut! Sen gick vi en sväng och det va inhägnat överallt så vi kom ju inte runt, jag ville klättrat över stängslet för vi skulle komma ut på vägen igen men vi genade genom det höga gräset istället och gick längs bron och höll i oss i räcket. Jag och Linus mamma gjorde iaf, de andra två traskade glatt (hmmm hahaha) tillbaks från där vi kom.
TACK till Linus mamma att vi fick följa med♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥