fredag 13 december 2013

FREDAGEN DEN TRETTONDE

Meeeeeen nu ser jag ju att inlägget aldrig kom iväg igår..... Så här kommer det från gårdagen:

Sådärja, när jag kom hem bytte jag om till målarkläder och gjorde klart Max gråa vägg. Frågade kusinen när hon kan komma och skissa ut en stor stjärna som ska bli vit på det gråa. Kusinen är grym på målning och i sitt gamla hus hade hon målat typ en djungel på en hel vägg☺
Jag ska ta och gå ner i källaren och se om jag hittar en färgburk så jag kan spraya en pall men först ska den tvättas. Sen ska jag nog fixa till halvmånebordet ändå....


******************************
 
Japp, idag är det fredagen den trettonde december och inte en gnutta snö :-( Lite grått, lite blött, lite geggigt och det ser allmänt trist ut utanför fönstret. Meeeen då sätter jag på julmusiken och dansar rundor med dammvippan så känns det genast mycket bättre☺
Först blev det en kopp kaffe och mjölkskummaren är perfekt! Jag har alltid grädde i kaffet, eller..... grädde med kaffe... Så idag spädde jag ut grädden med mjölk och körde den i skummaren - perfekt!
Jag ställde klockan så jag skulle kunna se Julkalendern på morgonen så nu har jag några timmar på mig att dona här hemma. I eftermiddag ska jag passa I så jag ska hämta henne efter skolan så ska hon få hjälpa mig att leta upp lite saker i källaren så ska vi dona och fixa lite här. Å vill hon inte det så får vi väl hitta på något annat, det finns ju lite djur och annat med att göra☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥