torsdag 5 december 2013

ADVENTSKALENDERN REDO!




Igår åkte adventskalendern upp, jag sprang och knöt upp dom när ingen såg. Max hade en kompis igår och när de lekte där uppe passade jag på att pula här nere. Proppen gick och det va kolmörkt i köket så jag tassade omkring. Ne, jag hittade inte rätt propp + att det va ganska mysigt så jag lät det va så☺ Barnen blev överlyckliga när de såg paketen, de hade ju fått brev av tomten innan att de skulle få presenter på adventssöndagarna men helt plötsligt fanns där fler paket. Vi får väl se om det kommer brev från tomten ikväll för igår skrev Thea ett brev till honom. Men han hade inte varit här inatt och hämtat det.

Igår när jag städade hittade jag den stoooora stjärnan och den passade perfekt i mellanrummet. Vi kan ju inte ha några småsaker i fönsterna direkt för då syns de ju inte....

Detta är köksfönstret från utsidan.
 
Jag vaknade upp med väldiga ambitioner igår! Men rätt som det va försvann all lust till någonting, men jag la mig och somnade och när jag vaknade va allt mycket lättare. Linus åkte med Thea till idrottsskolan igår och jag städade klart på övervåningen. Sen läste jag och Max saga till han somnade. Inatt kom han intassande vid 2 och jag hade inte kollat på klockan men visste ju att väckarklockan inte hade ringt. Jag sa åt honom att ta surfplattan och lägga sig i soffan tills vi skulle stiga upp. Haha, ångrade mig ganska snabbt när jag såg va klockan va☺ Men han somnade snabbt så det va inga problem.
 
Nehepp, bäst att hoppa in i duschen och bli redo, har lite att göra innan jobb. Sen ska Thea ha kompis med sig hem idag och hon lääängtar! De är så söta de där två när de leker♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥