måndag 28 oktober 2013

TJO HEJ I NY VECKA




 
I fredags hade barnen kompisar här och det pysslades för fullt. Vi va och köpte småpumpor som de skar lite i sen satte vi dom ute på trappen. Vi gör aldrig något av Halloween men pumpor ville de ha.
Kaninen fick vara med på ett hörn.
 I lördags va Thea och Linus först och jagade älg och lagom tills de kom hem kom kusinen med de stora barnen med. Vi gjorde en liten eld och sen grillade vi korv och marshmallows☺
 Så himla mysigt att bara ta grejerna och gå utanför dörren♥ Vi försökte få till utflyktskänsla och packade ner allt i väska/påse. Skönt att vi har träd och skog utanför dörren☺
Bamse hade utsikt över oss från sin bur.
 Igår va vi ute på gris och rådjursjakt hela familjen. Medans de andra gick med hunden satt jag och Thea och spanade ifall vi kunde få se något djur. Mobilen va intressantare....
 Jag satt och lekte lite med kameran.
 Så himla härligt väder det va, annat mot idag haha.
 
Den lille jägaren♥
Men höjdpunkten är ju fikan!! Herregud, det verkar nästan som att på jakten är fikan det viktigaste!
Å lille Maister tyckte det va skittråkigt när det va fikadags för det va det han minst var ute efter! Inte riktigt samma intresse mellan gossarna haha.
Thea lagade soppa åt kungen♥ Hon hittade andra saker som vi kunde roa oss med☺
En stor trädrot som vält blev en häst☺
 En annan blev en motorcykel.
 
Våra spöken har hållt sig rätt lugna nu ett tag. Men igår slog de till igen haha. Alla barn och djur låg och sov. Vi satt i soffan och rätt som det va smälldes källardörrshandtaget ner, en rejäl smäll. Jag gick ändå upp och kollade till barnen och katterna men de sov som stockar. Hundarna låg brevid oss. Vi gick både ner i källaren och kollade och gick ut och kollade ner om källardörren va låst. Å jag lovar i våra trappor från 1860 går ingen obemärkt varken upp eller ner i! Men här hördes ingenting förutom handtaget som slogs ner.
 
Å imorse va jag aningens förvirrad verkar det som, eller stressad! När jag kom hem va dörren ut till hundarnas trädgård helt öppen, det sipprade in regn så fint så. Å sen hade jag glömt låsa källardörren med... Typiskt. Men med två vakthundar i huset är det ingen fara☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥