söndag 22 april 2012

ORDEN SKULLE BEHÖVA TRILLA UR

Go kväll i stugorna. Nu är det så här kära läsare (ni är ju några stycken!!) att det finns så mycket jag skulle vilja skriva av mig och så många frågetecken och ord som skulle behöva komma ut. Å det behagar ju inte alla och jag vet att hade jag skrivit av mig här så hade det blivit liv!! Varför kan man tycka. Jo, för det hade ju bara blivit mina ord och min synvinkel. Jo men se goddag, det är min sida, det är mina ord och därmed hade det blivit min synvinkel!! Vill andra skriva av sig så får de ju göra det på sina egna sidor, eller hur?

Jag funderar faktiskt på att skriva en bok till Thea och Max. Den skulle vara från min uppväxt så länge jag kommer ihåg fram tills idag. Då kanske de hade insett lite saker när de blir vuxna. Eftersom att jag knappt vet någonting om någon äldre släkting förutom farmor då, som är i livet, så hade det ju kunnat vara bra, då hade de ju fått veta iallafall. Sen är jag ju rätt säker på att när de väl är så gamla och hade kunnat läsa boken (jag tänker mig efter de är 25 iallafall) så hade de fått sig en och annan chock. Jag hade skrivit om allt!! Men det hade ju med blivit mina ord och min synvinkel. Men ändå mest fakta att så här och så här var det. Å två saker som jag har lovat mig själv att aldrig utsätta mina barn för är - lögner eller slå dom!! Sanningen är alltid den bästa - hur tokig den än må vara!!
+ att jag skulle aaaaaldrig göra skillnad på barn eller barnbarn!! Med andra ord, mina barn ska alltid känna sig älskade och känna att de kan komma med såväl bekymmer som roliga saker att dela med sig av. Jag ska alltid lyssna och respektera dom. Mina barn är ju det finaste jag har!

2 kommentarer:

  1. det verkar vara en allvarlig 30 års kris undrar om du verkligen är så ärlig mot dina barn. det är väl klart att det blir från din synvinkel om orden kommer från dig. är det någon som försökt tvinga dig att skriva något? har man en blog får man ju räkna med att folk läser och kommenterar om det är så besvärligt så skriv i en dagbok så är det bara du som kan läsa. // Ove

    SvaraRadera
  2. Haha, 30-årskris? Nix nix. Klart jag är ärlig mot mina barn. De vet mer än många andra!! Frågar de något får de alltid ärliga svar. Ljuger du för dina barn kan du aldrig räkna med att de ska vara ärliga mot dig!! Japp, dagbok/bok är en bra idé, för det finns vissa jag inte vill ska läsa allt, men gör vad som helst för att snoka!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥