torsdag 20 oktober 2011

BLODTRYCK

Jag va på vårdcentralen innan ju, hade vilat bra innan och väntade en stund i väntrummet. Låg nog en kvart i vilorummet innan de tog blodtrycket. Jag blev nästan chockad när hon sa trycket och pulsen. Så lågt har jag aaaldrig haft :-) Men den lyckan blev ju kortvarig. Jag skulle ställa mig upp och mäta trycket med. Hon tog det två gånger så sa hon att hon hade lite svårt att höra och att hon fick det till 100 i undertryck. Oh shit sa jag, ta det igen!! Jodå, det hamnade på 96.... Så mycket har jag aaaaldrig haft!! Vi sa inte så mycket mer sen mer än att jag skulle hem och mejla doktorn. Då är han ledig och kommer på måndag igen. Men det är nog som han säger, normala människor kan motionera ner sitt tryck, jag kommer aldrig kunna göra det. Det har ju fått bevisat nu. Men vi skulle ju testa det för att jag har ju verkligen gått från lat till att motionera!! Men men...


Jag får väl göra som den här latpåsen - vila!! Men inte på köksbordet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥