lördag 25 juni 2011

ÅÅÅ MIN SÄNG :-)

Hemma i min egen säng. Jag är en riktig hemmaråtta!! Jag åker gärna iväg, en stund, men trivs allra bäst hemma. Imorse åt vi frukost, alla som va kvar. Vi va 11st och lite senare åkte Loshultarna hem. Efter maten tog jag Smulan och vi begav oss till fots, hemåt. Vi hann gå en timme innan vi blev upplockade. Sen va det hem, packa upp, tvätta, dammsuga, rasta Smulan och sen iväg. Då skulle vi till... Loshultarna. Det blev ett kärt återseende, det va ju hela 5,5 timme sen vi sågs senast ;-) Vi fick grillat, spelade kort och åt massa gotte. Jag hade sett fram emot och komma hem i god tid och hinna njuta lite av lite tysthet, men vi kom inte hem förrens efter 22 ändå. Men nu är det tyst och lugnt här, bara jag vaken. Å jag ska läsa en stund. Imorn är det dags för lite trädgårdssysslor och så ska vi lämna tillbaka Smulan :-( Hon är ju som en liten bebis för oss med, hon följer mig överallt och när barnen vill gå ut med henne kommer hon till mig och lägger huvudet i mitt knä, hon vill att jag med ska följa med :-) När vi kom hem till henne ikväll så blev hon överlycklig och hoppade och skuttade när hon såg oss. I stugan har hon fått en egen soffa att sova i, men inatt sov Max i den. Vi hade ju lite övernattningsgäster så Max fick sova ute hos oss. (+ 2 andra) Å så fick Smulan sin korg i köket, hon satte sig demonstrativt jämte korgen, sen hoppade hon upp i soffan och skulle lägga sig Max. Men det fick hon inte, lite senare kände jag nån som låg på mig som Sambo gör, fast några kilo tyngre. Då åkte hon ner. Sen hittade hon två killar som låg på madrasser på golvet, där tryckte hon ner sig :-) Så sen sov hon mellan dom resten av natten. Varför ligga i sin korg när man kan få sova i en säng? Ne, det blir tomt att lämna tillbaka henne. Hoppas hon kommer tillbaks snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥