lördag 21 maj 2011

FEST

Vilken trevlig 30årsfest :-) Våran P fyller 30 om en liten stund och det har vi firat idag. Kalaset började kl 16 och började med välkomstdrink och tipsrunda. Asså stackars hund. Det va en fråga om deras hund Hugo, vad han heter egentligen. Då fanns det 3 alternativ 1.Amadeus X.Romeo 2.Sylvester. M, jag försökte ju tänka logiskt. Men det sket sig för vilket namn kan du få ut Hugo i dessa?? Jag uteslöt ju Sylvester för vem fan kan döpa sin hund till det? Amadeus tyckte jag lät bäst. Det hade jag en gammal klasskompis som hade en katt som hette. När svaret kom visste jag inte om jag skulle svimma, kissa på mig av skratt eller bara hålla tyst. Hugo heter Sylvester!! Ne, ne, nee, han är alldeles för söt för att heta det. Stackarn. Jag tror han blev lite deprimerad för han la sig under bordet sen. Å i samma veva blev vi bjödna på Tequila Rose och en typ av Baylies. Men jag vet ingen som är så kräsen som jag vad det gäller alkohol. Men jag skulle ju ha lite liiiite tequila. Men det gick ju inte ner. Då kom jag ju på att lilla Sylvester låg vid mina fötter. Jag gav honom lite och han spottade ju inte och fräste. Eller frynte på nosen som jag brukar göra. Sen gick han och la sig. Jag blev lite orolig när jag tittade till honom för det såg ut som om han inte andades... Men sen tog han en djup suck. Jag va tvungen o fråga så de hade en bra försäkring på hunden.

Sen blev det groggbord, chips, nötter mm. Jag brydde mig inte om groggbordet utan höll mig till chips och nötter. Men åååå va ont i magen jag fick. Å så konstaterade vi att vi blivit gamla för vi va 5 st som kastade in handduken först och tackade för oss. Chauffören hade ju en bit att köra med. Men jag säger inte att det inte är skönt att ligga under täcket just nu :-) Å jag kommer må bra imorgon med, det är det bästa!!

TACK P och J för ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥