söndag 24 april 2011

RATTFULLA O HEMBRÄNNINGSAPPARATER

Åkte ut till mamma för att skriva ett kort. Min kusin ska gifta sig, jag ska inte på bröllopet men jag fick äran att skriva kortet ;-) Jag fick tacos och vin med en söt liten jordgubbe i, det va gott :-) Sen tjabbade vi lite och jag fick lite svar på funderingar. Bland annat om njursjukdomen och duktighetssyndromet...

Nu ligger vi i soffan och slökollar på Jägarna. Jag fick förklarat för mig innan att det handlade om två bröder i Norrland som tjuvjagade, hade hembränningsapparater och körde fulla. Men, inte behöver de va från Norrland egentligen för sånt finns ju närmare än så. Det kunde lika gärna spelats in i en grannkommun...

3 kommentarer:

  1. Utan att säga för mkt så finns det väl rätt nära släktingar till dig som blev utskrattade i en viss affär när de fick frågan "Ska du hem och baka" när de köpte massor av jäst ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, va jag ha hört så finns/har det funnits sånt i varenda liten by här runt i kring. Det är ingen som behöver åka till Norrland för att behöva uppleva det...

    SvaraRadera
  3. Jag vet iaf minst en till runt Hbk för ca 20 år sen som gjorde eget :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥