onsdag 23 mars 2011

GRANNAR

Alltså...ibland är ju grannar jättebra att ha. De ställer upp och alla hjälps åt om det skulle vara något. Tänk på landet där går tanterna in och dricker kaffe hos varandra, eller så gör de visst inne i byarna med. Min farmor och de gamla käringarna (eller tanter kanske det heter) går från lägenhet till lägenhet och dricker lite kaffe och tjötar lite. Hrmpf, jag skulle ju vilja se min granne ute med barnet och mannen först innan jag överhuvudtaget skulle få för mig att bjuda in henne!!! Det går inte att tränga sig på hos folk som verkar ljusskygga eller aldrig skulle komma på tanken på att vistas utomhus!! Förutom från och till jobbet.
Men det va inte det jag ville komma till. Jag skulle ju sova och jag vet inte om jag ska tacka de för att jag överhuvudtaget fick sova 10 minuter... Sånt liv!! För även om de inte syns så hörs de!! Så jag vet iaf att de finns!! Å värre kommer det ju bli, det vet jag ju eftersom det ska komma en liten bebis i april. Jag kanske föser taggarna utåt och hämnas? När den lille (och den största) låtit klart och allt verkar frid och fröjd så startar jag musik på högsta volym och så kör jag igång dammsugaren. Inte för att jag tror att det skulle göra nånting mer än att pappan fick ta ännu mer ansvar, han få ta ut barnen så hon kan lägga sig med öronproppar...
Om dom bara kan få låta mig sova så lovar jag att de oxå ska få sova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥