fredag 18 februari 2011

STÄD

Nu har jag hållt på i flera timmar med min städning. "Vi" bestämde att vi skulle ha städdag på fredagar. Jag tyckte torsdagar va bättre. Men ne, då va ju inte Joppe alltid hemma, han jobbar på After Work va 4e vecka. A, men stå och städa varje fredagkväll tyckte ju inte jag att det är så jävla jihoo precis. Å antar han redan nu att jag har städat allt utom ett rum!? För när jag städar, då tas allt!! Här skurades rör inne på toa, fläktjävlen ska väck när Joppe kommer från jobbet, för där lagar inte jag mat innan den är ren. Det har dammats över skåpen, lampor och jag skulle vilja slänga allt!! Allt samlar damm... Å detta tar flera timmar, för ju mer jag städar, desto mer finns att städa.... Hur hade han tänkt få ihop den ekvationen att vi skulle hinna det på nån timme ikväll för att sen kolla på tv kl 20. GLÖM DETTA!! Här ska in en protest omgående. Det får bli torsdagar ändå. Jag kan göra det själv va 4e torsdag, jag fixade ju det idag. Men jag tänker inte göra det själv varje gång. Jag kan göra det den veckan barnen inte är här. Idag har de hjälpt till lite grann. Thea har skurat inne på toa. Max spelade dataspel och förstod inte alls när jag sa att nu räcker det med datan. Så de satte sig iaf ute på altanen sen och spikade. Jag bar ut lite leksaker som jag tycker tar för stor plats inomhus. Helst skulle hela huset va ute på altanen... Hade jag fått bestämma hade inte en pinal varit framme. Nånstans. Jag vill kunna gå med disklasen och bara svepa utan att lyfta på saker. Å så hade jag velat ha en som "flyttstädar" åt mig 2ggr om året. Det vill säga ÖVERALLT. Å så kunde jag (kanske) slappna av lite med städningen där emellan.

Jag och Thea har tagit en paus och spelade Den försvunna diamanten och Uno. Men nu blir det sista rummet för mig, sen ska vi gå ut en sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥