fredag 25 februari 2011

GRATTIS ÄLSKADE LILLA BARN

Godmorgon allihopa!! Jag har pulat lite och försökt få fram kort på Max som liten. Han fyller ju år idag :-) Ett jättegrattis till min älskade lilla gosse på 4årsdagen!!
Tänk att det är hela 4 år sedan vi var ute och åkte pulka med H och familjen!! Vi var ute på förmiddan och sen va det tal om våfflor.. Men Thea behövde hem och vila, jag med. Jag hade ju haft massa sammandragningar sen en vecka tillbaks. Så vi åkte hem, jag la mig och skulle vila en stund och började det dra ihop sig i magen, det som alltid slutat när jag lagt mig... Så jag började bli lite nervös. Pratade en sväng med H som tyckte jag skulle ringa barnmorskan, gjorde det o de sa vi skulle komma in om vi ville.... Sen fick jag ringa pappa och säga att de fick komma och hälsa på en annan dag. Sen fick jag ringa mamma som fick komma och passa Thea. JAG skulle ju bara gå på toa sen skulle vi åka. Kom fan inte från dass... Vattnet gick. Thea blev orolig och fick vara med mormor med make i köket. Pappan fick prata med BB, jag fick hjälp ner på golvet o sen kom huvudet.... Gossens mormor fick komma inrusande och ta emot den lilla gossen ;-) Han ville inte andas och va alldeles blå. Ambulansen va larmad men kom en kvart efter han va född. Vi fick gossen att skrika och sen fick han ligga under filtar på min mage. Där låg vi, på ett kallt klinkersgolv... Ringde pappa som nog blev aningens förvånad. Ringde H o sa att det va väldigt tur vi inte va hos dom och åt våfflor, då hade han ju kommit på deras golv... Hon va tvungen o stanna bilen för hon höll nog på o svimma när hon hörde lite gny ;-) Thea kom in och bara gapade "BÄÄBIS" sa hon och satte sig på knä jämte honom. Sen skulle vi åka iväg med ambulansen och då backade de in i elskåpet haha. Men tillslut va vi framme på BB, kändes väldigt konstigt måste jag ju säga, komma dit o bebisen va redan ute... Men allt gick bra!! Sa ändå till barnmorskan veckan innan att går inte vattnet innan och det inte gör ondare än vad det gjorde med Thea så kommer bebisen komma hemma, och så blev det ;-) Så Max och hans mormor har en alldeles egen speciell relation!!
                          En alldeles nyfödd Max.
Tillslut kom han till BB och fick sova ut.
Han hade en jättestolt storasyster!!
Han växer och växer.
En redig liten dregelpelle va han
Han älskade sin napp och snutte överallt annat :-)

4 kommentarer:

  1. en fantastisk berättelse och ursöta bilder, i synnerhet den med dottern som har sonen i famnen! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det va ju lite speciellt att föda hemma måste jag ju säga. Från 1a värken tills han va ute tog 54 minuter. Så inte hann jag tänka att vi skulle åkt direkt...

    SvaraRadera
  3. Kommer fortfarande ihåg detta som om det var igår.
    Klart att jag inte trodde på dig när du skrev ett SMS o berättade att det blivit en pojk. Vi träffades ju ett par timmar innan...Men så ringde du ju upp o då hörde jag ju!! O sen mötte jag ambulansen. Ett SMS är väl inte det första man skickar tänkte jag... //H

    SvaraRadera
  4. Nä vi var nog lite chockade allihop :-)// Kram Madde

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥