tisdag 14 december 2010

JÄVLA KLANTARSEL!!

Nu sitter jag i urskogen med varken teckning på mobil elller kan ladda upp mina bilder på kameran... För där finns bilder som skulle ladda upp....

Jag va inom maxi och sen begav jag mig. Jag satt och funderade på om jag skullle ta den förbannat tråkiga storavägen eller jag skulle gena alvspänn genom grusvägarna. Jag valde det senare... Jag satt på lite halvspänn ifall jag skulle få möte. Det va ju smala vägar och det släpppte lite i kurvorna. Å i en kurva släppte det totalt!! Jag kanade rätt ut bland stock och sten. Bilen dog och jag insåg att det va inte lönt att starta och ens försöka komma bort. Jag tog mina saker, låste bilen och gick. Men jag visste ju knappt va jag va nånstans. Men på nåt vänster kände jag igen ett hus (det FINNS faktiskt enstaka hus där och lyckades hamna efter ett). Så jag antog att det inte va såå långt att gå. Så jag började traska, det va nog runt 1 kilometer. Jag kom in med andan i halsen. Vågade inte ta i den lille parveln för jag va iskall, men sååå liten och sååå SÖT!! Iaf så fick vi ringa lite, sen begav vi oss ner till bilen och satte ut varningstringanglar. Tog massa kort med. Nu väntar jag på att brorsan ska sluta jobbet, vilket är några timmar till. Sen får vi försöka dra upp bilen med traktorn. Jag undrar hur den ser ut egentligen för på stockarna som låg där hade snön kasat av och de va jättefina... Så jag undrar om hela sidan är repig...

Jag som funderade på att hälsa på farmor imorn och sen ut till brodern i skogen där, men jag tror nog jag håller mig till större "avsnöade" vägar...

Nu ska vi fixa middag och gosa lite med lillskrutten.

4 kommentarer:

  1. Skönt att det inte gick ännu värre! Fast jag önskar att du sluppit helt!

    SvaraRadera
  2. Ja, denna gången gick det bra iaf!! Det är tur jag har så snälla bröder och att de är bra på så mycket, allihop!! De hjälper mig alltid :-)

    SvaraRadera
  3. Tony minns jag som snäll iaf :) De andra vet jag inte om jag träffat?

    SvaraRadera
  4. Ja han är snäll!! Det va han som hjälpte sin vårdslösa syster idag 

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥