måndag 13 september 2010

PÅMINNELSE AV P-BOT...!?

När jag hämtade in posten hade jag fått ett brev av Transportstyrelsen... Jag tänkte ju direkt på skatten men den betalas på våren. Nedå, det va en obetald p-bot. Som jag aldrig fått... Vi var nere i Norje, jag o Patrik, när vi kom tillbaka så hade alla bilar runt omkring fått böter utom jag. Visst det kan va nån som jävlats och tagit bort den. Men jag kollade på kortet och bilar som VILLE förbi, kom förbi!! Men jag undrar hur många som hade där ute att göra...
Vi stod ju långt upp i gräset och hindrade ingen. Å där va ingen bebodd väg heller. Det fanns inte ett hus i närheten och detta var nedanför en rondell. Jag ringde polisen och de skulle koppla mig vidare till parkeringsbötesfolket men de ville inte ta emot några samtal!! De ville ha en skriftlig överklagan eller att jag skulle ringa Transportstyrelsen. Men hallå, jag ska inte överklaga. Jag har bara ett par frågor... Men sånt vill de tydligen inte besvara. Men det klart, säger de att man ska ringa dit eller skriva dit så orkar väl inte folk bry sig längre och betalar istället, då slipper de ju ödsla tid på sånt här. Smart av dom där, men då få de ju se till att ödsla den kraften på brotten ist!!

Jag skulle ju gå och vila en stund när jag kom hem igen men det bidde inget med det. Roger kom och hälsade på. Men det va så trevligt så. Han fick sitt kaffe och pratade lite om resan och annat :-)
Nu kommer visst mamma med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥