fredag 24 september 2010

LOTTE - VILSE I PARIS

Vilken TUR vi hade spannienguiden med oss!! Vi kom fram och hoppade på tåget. Men när vi skulle upp från stationen till "verkligheten" va det inte lätt... Där va ju med ett STORT köpcenter!! Vi gick och gick, tillslut hittade vi en karta så vi kom upp ur underjorden :-)


Här va utgången!! Ett par rulltrappor upp.


Byggnaderna är enorma!! Detta är polishuset. Det va huuuuuuur mkt poliser som helst, överallt!!!! Det tjöt och tutade hela tiden. Lite skrämmande.


Lite hus längs vägen


Detta är baksidan på "Musee du Louvre" (Loven), där Mona-Lisa är. Hon är pytteliten, inte alls så stor som jag trodde. (vi va aldrig där inne).


Detta är i mitten av museet med lilla triumfbågen framför. Jag får ta och lägga in lite bilder när jag kommer hem för de braiga bilderna är i kameran!! Ingången till museumet är i en glaspyramid.


Detta är den lilla triumfbågen.


Överallt sålde de mini Eiffeltorn. Så fort polisen kom snodde de ihop sina saker och SPRANG!!


Jag kan inte fatta varför alla statyer är nakna!? Men sen - då hittade jag en med kläder :-)

Det va ganska varmt bitvis men lite blåst ibland. Jag sa det, att kunde två framför oss gå i shorts med SÅÅ vita ben, då kan jag gå i t-shirt!! Det va det vitaste jag sett!! Ever!!



Jag har sett världens sötaste brandbilar!! Jisses så gulliga de va. Små.


Eiffeltornet på avstånd


Fina byggnader i korsningarna


Den stora triumfbågen som man kunde gå upp i.


Den ligger mitt i en rondell.


Folk parkerar som jävla idioter!! Kan mittenbilen komma ut? Svar - NEJ!! Så ser det ut överallt!!


Å inte är polisen bättre som trängt in bilen framför. Men så ser du ju sidan med, helt sönderskavd.....

It's comming more

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥