söndag 29 augusti 2010

POLITIK

Snart är det val... Jag har ingen aaaaning vad jag ska rösta på!! INGET parti gynnar ju mig. Joppe och jag kan ju aldrig rösta på samma parti... Det går ju aldrig med såna löneskillnader!! Nu lyssnar vi på nån debatt med Folkpartiet, de kan ju slänga sig i väggen!! De är uteslutna från min röst. Jag får nog bocka av "listan" och se vilket parti som blir över. Förmodligen blir det inte ett enda. Det är ju skitsvårt. Ett parti som INTE får min röst med, är ju Moderaterna!! De här åren som gått är ju ett praktexemplar på att det inte funkar. Men det recepthäftet som vi fick av moderatkillen var faktiskt bra. Det kom en kille och undrade om han störde, jag trodde ju att det var Jehovas, så jag svarade direkt att jag skulle hämta gräsklipparen. Men det va en liten moderatsnubbe som ville ha en röst eller två. De hade satt ihop ett häfte med recept, ett var av flera personer. Det va ju smart :-)

Men nu sa ju den här folkpartisten nåt smart; BORT MED BURKARNA/SLÖJORNA PÅ FOLK NÄR DE BOR HÄR!!! Varför ska de ha sina seder när de kommer hit, när vi kommer till Arabländerna får vi inte gå i shorts!! Antingen gör ALLA som man vill, eller så tar man seden dit man kommer. Hur svårt kan det va?

En annan kanske skulle sadla om till politiker...

8 kommentarer:

  1. Du kan inte mena att det blir bättre här om vi är lika dumma som de är där nere? Låt alla bestämma själv vad de vill ha för kläder. Folk får gärna ha dumstrut för mig om de vill :)

    Nä det blir vänsterpartiet för mig, de enda som bryr sig barn och oss som inte har så lätt att få jobb. De borgerliga partierna låter de som är sjukskrivna eller inte har heltidsjobb/är arbetslösa betala mer procent i skatt än de som har jobb hela tiden. Kallas för jobbskatteavdrag tror jag.

    SvaraRadera
  2. Fy fan
    lyssna inte på vad den fjönten säger,-.
    finns bara ett parti som är värt att rösta på och de är sd.
    o vill du inte de så rösta blått vad du än gör.
    fy fan för dom där gröna kräken.

    SvaraRadera
  3. I de kommunerna sd finns så röstar de med de borgerliga och hur lite de gör för de som inte har jobb eller är sjuka vet vi.

    SvaraRadera
  4. Jag ha ingen aning om vad det bli. Få se va de ha att komma med...

    SvaraRadera
  5. Vill man inte jobba och ska leva på bidrag som vissa verkar vilja så ska man givetvis rösta på dom röda.

    SvaraRadera
  6. då är de ju ännu sjukare

    SvaraRadera
  7. Nä knappast. Jag är inte så naiv att jag tror det är så lätt för alla att få jobb eller bli friska som du verkar tro.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥