tisdag 11 maj 2010

Kaffe

Nu sprider sig kaffedoften så gott!! Ska göra en god latte. Det är jag välförtjänt av nu :-)
Vi tvättade av fönsterna på utsidan, skrubbade ytterdörren. Max tvättade sin traktor och Thea sin cykel. Sen fick vi skjuss ner till Sunnerbogatan för att hämta hem min cykel. Thea hade sin cykel med sig så vi cyklade tillsammans hem. Det var meningen att Max skulle åkt på min cykel... Men när det regnade tog jag bort den där saken som han sitter på som bältena med är fast i. Å den hade jag ju givetvis inte med mig, den minen Max fick, han såg såå besviken ut. Jag lovade honom att så fort jag o Thea kommit hem så skulle vi cykla en runda med honom med. Han blev så nöjd så:-)

Nu blir det lite lugnt här med mys på eftermiddan. Barnen badar nu. Sen ville Max se Pippi och så mkt som vi varit ute idag så får han det. Gossen börjar bli trött nu med. Så sen ska jag ställa mig i duschen och bli klar.
Roger och pauline kommer sen, han ska hämta ut våra biljetter till Falkenberg i sommar. Stefan och Krister farsen. "En mor tillsalu." Det har blivit en liten tradition nu, detta är 3e året vi ska dit.

Sen ska jag på utvecklingssamtal på dagis med. Thea sa innan att hon bråkar på dagis med, vi får väl höra HUR mkt....

Undra om jag ska behöva plocka in min tvätt, det ser lite halvmörkt ut...
På tal om halvmörkt, jag plockade ner gardinerna i köket för det va lite katt i dom... Men jag tror faktiskt inte att jag sätter upp dom igen. Det blev så himla ljust här, ändå det var vita, smala gardiner... Men en ny orkidé behöver jag ju i ena fönstret, jag lyckades slita sönder den ena när jag skulle ta bort en "vissen" del. Så nu håller den på att dö när den inte gjorde det innan... Joppe kanske önskar sig en i födelsedagspresent på torsdag ;-) Å det gööör inget om han ställer den här, det är ju här han kommer firas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥