söndag 12 november 2017

FARSDAG OCH ETT DRAG EFTER EN BLOCKETANNONS

Idag har vi firat pappan i huset med paket och sen har vi varit hos min pappa och firat honom med ett par av mina syskon. Vi fick älg till middag och den sköt de nu när de va ute och jagade sist, väldigt gott!!

Imorse tog vi ett beslut som vi har pratat om i typ 1år... Jag va sååå nära att genomföra det i somras men ångrade mig i sista stund men nu la vi ut en annons på blocket. Efter 15 minuter började det ringa som galningar så tillslut fick vi ta bort annonsen. I veckan får vi se hur det går men jag kan inte skriva här än eftersom barnen inte vet något ännu.

Jag passade på att göra en storhandling när Tuva hade somnat så slipper jag göra det imorn. (Imorn ska jag inte köra en meter!) Å när jag kom ut från Maxi så va det riktigt snorhalt!! Men gu så skönt det är att börja en "storfamiljsvecka" med att bara välkomna barnen hem och allt är fixat så vi bara kan ta det lugnt en kväll innan träningar och allt drar igång.

För nån vecka sen va jag och tog blodprover till njurdoktorn och så skulle jag få svar via brev eller telefon. Det damp ner ett brev där det stod att jag skulle ta nya prover och sen fick jag en tid in till njurdoktorn.... Undra vad mina prover visade egentligen. Det är säkert ingen fara men jag hade nog önskat ett samtal istället så jag hade kunnat fråga.

Nähe, dags att sova och samla lite kraft inför veckan, på onsdag lär jag få mig en prövning när jag har flera inbokade tider under dagen...

1 kommentar:

  1. Jaså ni hade redan halt på vägarna, man får ta det isigt! Här är frost idag också, lite lätt med vitt och soligt vilket är skönt. Men kan du inte ringa till sköterskan om dina prover? så brukar jag göra till reumasköterskan, känns alltid skönt tycker jag. Hoppas allt är väl ändå trots brevet.
    Må så gott från österlen/MH

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥