fredag 7 juli 2017

VÅR EFTERMIDDAG

Ja, nu är den här - semestern!! Jag firade in den med att tvätta bilen för jag slutade lite tidigare och Tuva sov så jag kunde inte skynda mig att hämta henne. De fick ändå väcka henne när jag kom sen och vi kunde åka till maxi och köpa fredagsmys. Tuva är en riktig liten chipsoman så hon väljer chips (hon tar nästan alltid samma lila påse) så plockade jag lite godis. Jag va rätt trött när vi kom hem så jag tyckte vi skulle sätta oss i soffan en liten stund, jag höll ju på att somna och det gillades inte så hon tyckte vi skulle ut och gunga istället. Vi gungade och lekte bland äppelträden innan vi cyklade och letade efter kantareller. Vi såg ett rådjur som vi stannade och pratade med och det stod bara och tittade på oss så till slut fick vi cykla vidare... Hittade både svamp och blåbär. Vi tog Maister och skulle gå och möta mannen som slutade jobbet, såg 2 ormar på vägen (uääääähhh!!) En av dom va en huggorm så då stod vi still tills den va ur vägen! Vi hittade mannen längst ut på vägen hos Tuvas favorit så där satt vi och pratade och åt glass😊
 Skålade in semestern
 Jag fick en blomma i sommarpresent av ett barn. Älskar orkidéer, det är typ enda blommorna vi har.
Vi gick en runda med Jäger och Oden sen för att få hem katten, hon följer ju alltid med när vi går och så stannar hon innan alla hundarna och stora vägen sen väntar hon ju tills vi går tillbaka men vi åkte ju med mannen tidigare under dagen så vi gick och hämtade hem henne sen. En eftermiddag tillsammans, det är så himla roligt att umgås med Tuva nu, hon är väldigt social och pratglad och sjunger och vi kan diskutera med henne. Å så har hon vuxit till sig riktigt, i natt är första natten utan blöja så vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥