söndag 28 maj 2017

LÅNGLEDIGT

Hej svej, sååå skönt med långhelg - inte sant? Igår frågade Tuva Ska jag inte till förskolan idag heller? Nu är det 4 dagars jobb sen är det en ännu längre långhelg för min och Tuvas del😉
I torsdags va vi nere i Skåne och firade svärmor. Hon fick en korg med gotte. Hela vägen ner och så länge Tuva var vaken på vägen hem så pratade hon om farmor och farfar. Farfar är en stor idol för henne.
Svägerskan gjorde en god mäktig tårta. Hon kan det där med tårtor!!

I fredags passade vi på att åka till tippen ett par rundor och slänga nersågade buskar. Sen va vi hos min bror en sväng, Barnen har verkligen skoj ihop😊
I lördags åkte vi till pappa och hans sambo tidigt på morgonen. Vi skulle ut på rally, det va sydsvenska rallyt + sydrallyt. Vi skulle såklart heja på lillebror och jag skrev till han vart vi stod. Jag följde rallyt på den andra sträckan via appen och förstod ganska snabbt att något blivit galet när vi väntade in lillebror som skulle köra i mål. Kollade både brutna och inkomna heeeela tiden. Sen ringde han ganska omgående och berättade att de kört av och inväntade ambulansen...... Gissa om jag blev orolig! Vi packade ihop ganska snabbt och åkte hem till pappa igen. Gnistan försvann. Han ringde från ambulansen sen igen och de hade fått klippa upp bilen och de hade lite skador. Nu blir det ingen mer rally än på ett tag iallafall....
Idag är det ju morsdag så jag skickade en hälsning till pappas sambo och tackade henne för hon alltid ställer upp i vått och torrt❤ Det behöver inte vara biologiskt för att det ska finnas starkare band!
Själv fick jag kaffe och paket på sängen.
Nu skålar vi i ett glas alkoholfritt bubbel och ska kolla på film😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥