lördag 7 januari 2017

JAKT I SKÅNE

Nu sitter vi i bilen igen fast nu är vi påväg hem. Igår hälsade vi på mannens farmor och farfar när vi ändå körde ner i så god tid. Tuva hade jättekul och fick igång dom gamla, de kastade boll och hon pratade konstant. Varje gång innan har hon ju varit extremt blyg men det hade verkligen släppt nu!
Tuva hittade en tung anka som hon förälskade sig i. Det va nån slags prydnadsgrej men hon skulle sitta och klappa den❤

Sen åkte vi vidare till svärföräldrarna och där var även svägerskan och hennes sambo. Det bjöds på god mat (som alltid!).

Imorse vaknade vi upp till snö, det va ett vitt täcke och det fortsatte snöa. Himla bra jaktväder tycker jag. Jag glömde mössan bara så jag hade istappar i håret....
I första drevet va det Oden som fick följa med. Så lycklig och han kom ut med 3 grisar☺
I de 2 andra dreven hade jag Bruno.  Innan lunch precis så skulle jag ta ett område men då va hunden på vift och han som gick jämte hade med hund på vift så han väntade in den. Jag följde en liten "väg" och såg spår, de va ju dagsfärska i och med snön men jag följde efter de lite sen tog jag kort och skickade till mannen och undrade vad det va för spår. Sen hittade jag andra så då satt jag där och fotade och då hörde jag ljud jämte mig och for upp och då va där typ 9-10 hjortar jämte mig haha.
Det blev en lyckad jakt, 19 vilt i form av grisar, hjortar, rådjur och en räv. Nu är det bara en gång kvar denna säsongen och jag har kunnat vara med på alla utom 1 jakt☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥