söndag 29 januari 2017

EN HIMLA ROLIG DAG

Vilken rolig jaktdag idag!! Så himla kul att vara ute i skogen en hel dag och se lite olika djur runt om en. Helt annan jakt än den vi har hemma. Det finns väl lite mera djur där nere😉

I första drevet sprang det förbi 4 STORA älgar. Jag har aldrig sett älg där nere innan och när de väl kommer så kommer det många☺ Sen har det ju varit hjort och rådjur.
 Jag har gått med Maister, Bruno och Oden. Jag skulle haft en annan hund i ett drev men där började hundarna slåss och Maister fick ett bett så han blödde så jag fick fånga in den andre hunden och byta ut han. Men här är min Oden som jag gick med i de 2 sista dreven. I det näst sista fick han upp något och sen drog det iväg hur långt som helst så jag fick hämta honom när vi va klara. I sista sökte han av jättebra och kommer när jag ropar på honom ändå han är påväg till dom andra hundarna. Han håller sig som han ska och han hittade gris.
 Det blev aningens dimmigt och när vi körde hem va det både dimma, regn och sen snö.
Denna helskovel trillade bland annat.

En himla rolig dag! Tuva va jättenöjd och hade haft kul med farmor, när hon la sig sa hon att hon ville träffa farmor och farfar igen och kela med dom❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥