söndag 11 december 2016

JULBAK OCH HÄSTBETT

Imorse gjorde jag och Tuva oss färdiga och packade ner lite ingredienser för 2 julgodisbak. jag hade inga förhoppningar att få mer än ett gjort😉
Vi styrde bilen neråt Skåne och Tuvas farmor och farfar. Flyttade fram bilstolen och en padda i handen så hon kunde se Pippi och Emil i 1.5 timme så gick det bra.
Det fanns en "lekdeg" till Tuva (pepparkaksdeg) som hon hade kul med, det blev riktiga mjölkakor med pepparkaksdeg under all mjöl. Det roligaste va ju att ösa mjöl från måttet och kavla ut😊
Jag gjorde winernougat.

Sen skulle jag och Tuva ut i bilen och då såg hon hästarna andra sidan tomten. De är nästan alltid där och vi klappar dom. Så vi gick dit och klappade men det slutade med ett bett i Tuvas hand med svullnad och lite blod. Jag ringer 1177 och sen åker vi till Lund så de får kolla på henne. Lilla hjärtat❤
Svägerskan följde med mig och Tuva och det är jag glad för - så rädd för sjukhus/doktorer som jag är, osis bara att hon är likadan.... Men det gick bra. Väldigt trevlig personal, vi kom in innan vi ens hade registrerat oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥