fredag 23 december 2016

BÄSTA DAGEN

Detta är ju mysigaste kvällen, egentligen. Nästan bästa dagen på året. Jag älskar julen och det känns så mysigt innan julafton och mörkret och all mysbelysning. När jag vaknar upp på juldagen har jag liksom en tomhetskänsla och det känns som "jaha, nu är det slut, nu är det över" och när nyår närmar sig får jag nästan lite ångest för då är det januari och nytt år och det blir ljusare. jag älskar mörkret och det mysiga!

Här kör vi uppesittarkväll, vi somnade Tuva tillsammans och läste Pettsson och Findus för henne (som varje kväll) och nu har jag lagt in mitt livs första sill och skinkan är griljerad och är i ugnen. Vi öppnade vinflaskan som jag fick på jobbet, är ju kräsen som ni vet men den är ok. Ok på 1 glas men jag skulle inte kunna dricka en hel flaska själv😊
Det blev senapssill som blev min "försökskanin"😉
Jag la en ljusslinga bland julgranskulor så det lyser fint. 
Jag tänkte att jag skulle vilja ha en sån lång ljusslinga i julgranen men visste inte om det fanns - förrens jag kom till pappa idag!! De hade fått hem en ljusslinga på prov för de visste inte om de skulle sälja den, men jag skulle köpt en på studs om jag visste att de sålde! De hade precis klätt sin gran när vi kom imorse och den va sååååå fin❤ Sån slinga skulle jag verkligen vilja ha i vår gran, den va riktigt fin.
Vi va ute hos pappa och hans sambo en snabbis, fikade och for till en affär, jag kunde inte släppa vad jag ville ge Thea i julklapp men hade nästan gett upp hoppet så hon skulle fått pengar annars meeeen jag kom hem med en present😀 Den är för stor för att slå in så jag har satt den på ett hemligt ställe och skrivit en lapp och slagit in i ett paket. Nu vet jag 3 barn som kommer bli nöjda och glada imorn! För det finns väl inget bättre än att se sina barn glada❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥