lördag 10 december 2016

ÄLGJAKT

Idag ringde klockan samma tid som på vardagarna, det va dags för älgjakt😀 Mötte upp min pappa och lämnade över bilen med Tuva i för hon skulle vara hos dom några timmar medans vi va ute.
Fick tyvärr inte se någonting idag men sååååå himla skönt väder! 8 grader och blåsten som va imorse försvann.
I andra drevet släppte vi Oden och jag måste säga att han skötte sig exemplariskt! Han sökte av fint och han hittade något att driva. Tyvärr höll det sig precis innanför skogskanten så jag såg aldrig vad det var.
Vi har ju varit i valet och kvalet om vi ska försöka hitta ett annat hem åt Oden....

Efter 2 drev så körde jag och hämtade Tuva och körde hem, mannen kom när de va färdiga. Jag och Tuva hann mysa och vila lite innan vi fick gäster😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥