söndag 4 december 2016

2A ADVENT

God morgon såhär andra advent, här har vi alla vaknat på rätt sida och är pigga och glada. Mannen åkte precis ut och skulle jaga med min pappa. Jag ska ta och röja kattvinden och övervåningen, igår va vi på tippen och halverade ett rum i källaren på saker. Fasen så skönt! Vi hade 4 köksbord tex, nu har vi 2 kvar, slängde stolar och flera sopsäckar med saker. Jag slänger gärna allt medans mannen inte vill slänga massa onödigt haha. Nu ska det bli mer ordning och jag ska kunna komma åt alla julsaker lätt, har många flyttkartonger tomtar som ska ner i plastbackar istället. Idag ska julslingor och alla julgardiner upp. Jag hittade en gammal Höganäs-urna i källaren från förra ägarna så i den ska jag ha tall eller granris. I eftermiddag ska vi baka lussekatter. Jag älskar att gå hemma och pilla och fixa i lugn och ro utan massa måsten♥
Nu åker julmusiken på och så har jag mitt juldoftande städspray.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥