torsdag 28 juli 2016

VC-DAGS

Jag har sprungit runt som en galning och letat efter mitt blodtryckskort nu på morgonen men det är puts väck. Jag har behövt ta om mitt blodtryck nu ett tag men det är ju inte lätt att få till en tid utan att barnen är med. När jag ringde tidigare i veckan och ville boka en tid så ifrågasatte hon först varför jag ville göra det, hon menade på att så unga behövde sällan kolla. Men jag sa att jag inte har några friska njurar och jag äter medicin. Sen ville hon ha ett bra motiv till att jag skulle få komma för de vill inte ta blodtryck på sommaren i och med att det är ont om folk. Ja, sa jag, jag har ju väntat tills mannen är hemma och kan ha barnen för annars får jag ju ha dom med. Ja, det är skäl nog, kan du komma på torsdag? Haha. Så äntligen har jag tagit tag i det som har hängt som ett litet grått moln över mig. Nu är det bara en bokning till jag ska göra, jag måste serva bilen. Blä.
Igår skålade vi i ett glas bubbel för att fira årsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥