lördag 5 september 2015

NÖJD MED LIVET!

Igår var vi hos vänner och åt räkor och kräftor, himla trevligt :-) Å jag va sååå gottesugen när vi åkte dit så jag va inom o köpte chips och godis, mums! Å när vi kom hem på kvällen luktade det fortfarande nystädat o sköljmedel så jag sa till Linus känn känn känn, det luktar såååå gott och så himlade jag nöjt med ögonen. 
Haha imorse stod vi och skulle borsta tänderna så tänkte jag preciiiis säga att jag är så nöjd med livet, känner mig alldeles lugn och harmonisk i kroppen och det är skönt att vara inne i sånt flow så säger han.... Jag känner för en förändring.... Va? Vill du byta ut mig, frågar jag haha. Nä, då vill han ha husvagn eller sommarstuga... Vad har hänt? Här finns tre våningsplan som hade behövt lite kärlek, så ett hus till...njaaaaa. 
Den här lilla tosan sover nu men sen blir det en runda till Ikea. Det blir en liten fixardag. Behöver lådor till hennes urvuxna kläder, va ska vi göra av allt? Spara, slänga? Blir det fler barn? Är vi nöjda? Det ska sorteras och ner i källan ett tag iallafall. Sen ska jag in på kattvinden och rota fram barnens sparalådor som ska bli mer lättillgängliga och får plats i källaren istället. Lite skolarbeten och kläder sen bröllopet ska i dom. Det är deras minneslådor som ska sparas tills de flyttar hemifrån. Å när jag är där inne på vinden kommer jag se alla julsaker, ååååå julen, så mysigt! Nu kommer vi alltid ha barn hemma på julafton och varje jul kommer kännas meningsfull igen. Innan har det kännts som varannan jul kan kvitta, när de stora inte varit här. Men nu är glädjen till julen tillbaks igen :-) Åh, jag är nöjd med livet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥