lördag 28 mars 2015

VÅRA HUSGÄSTER

Åh, nästan utvilad :-) Pigga och glada är vi iallafall!
Hmmm, våra husgäster, eller är det kanske vi som är deras husgäster? Iallafall händer det ju saker här ibland men det går ett tag mellan gångerna. Jag får sån obehagskänsla av att vara i tvättstugan, eller i källaren överhuvudtaget, ändå det aldrig hänt något just där. I källaren alltså. Förutom den gången vi satt i soffan och dörrhandtaget i källardörren slogs ner med en rejäl smäll. Jag for upp och kollade både ungar o djur och alla sov gott.
Igår började Jäger skälla på natten och strax därefter skulle jag upp och göra mat till Tuva. Då hörde jag hur det sprang lätta steg på övervåningen och trodde att barnen vaknat av hunden. Men det kom inga barn. Jag sa till Linus att nu spökar det där uppe igen, och när jag somnat tyckte han med att han hörde något. Sist det härjade där uppe är ju för två veckor sen när brorsan hämtat barnen och åkte skridskor med dom. Då sprang det med där uppe. Här nere är det ju någon som "hasar" omkring o Linus har trott flera gånger att jag kommer gåendes i mina inneskor. Men jag sover. I början for ju hans bössa i golvet när den låg på en plan byrå. Å när jag läste för Thea en kväll och hon for upp och satte sig spikrak i sängen och frågade vad vill du? Medans jag inte såg någon... Å våra bankdosor som är puts väck, två stycken. Som vi städat och vänt ut och in på allt men de är borta. Här händer grejer men just nu är det någon som springer på övervåningen :-)
Nu ska vi ut i solen och fixa i trädgården.

1 kommentar:

Tack för att du lämnar ett avstamp♥