tisdag 4 november 2014

NYA GARDEROBER

Hej hopp! Inatt blev det inte mycket sömn här, någon va lite gnällig och hade svårt att komma till ro. När barnen va lämnade vid bussen så kröp vi ner och sov en timme till. Vaknade av att telefonen ringde och det va Tuvas blivande gudfar som va fikasugen :-) Han kom med kakor som va rejäla och mättande!!

I söndags åkte vi till Ikea och köpte garderober, det blev min julklapp hörde jag :-) Sååå skönt att kunna få ordning på kläderna och kasta ut den gamla! Men..... jag har aldrig varit på Ikea när det varit så mycket folk! När vi kom till garderoberna så va jag beredd att åka hem igen. Men när vi väl fick tag i en som jobbade där gick det fort, han ritade upp och skrev ut vad vi behövde sen va det bara att gå och plocka.
Denna stod kvar när vi flyttade in och nu åker den ut! Det blev nya, höga, djupa, vita. Jag tro nya garderoben är 50cm högre, de är så höga så det ser inte fjuttigt ut till denna takhöjden ;-) Ikväll ska vi sätta in inredningen i dom sen är det bara att fylla på med det som ska in och slänga resten! Ena byrån ska ut i hallen och samlas vantar/mössor i. Den andra åker nog upp på någons rum och en får stå kvar. Träningskläderna har ju en egen byrå.... Täääänk när jag får damma av dom :-) Jag skulle vilja börja på spinning sen igen tro jag. 

Nehe, nu ska jag passa på att äta lite medans damen sover. Åtminstonde hinna värma det innan hon vaknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥