fredag 28 november 2014

NU FANNS TIDEN ;-)

Gokväll, jag har tänkt skriva i flera dagar och imorse började jag på ett inlägg men det blir ju sällan som man tänkt sig, jag följer lillans vilja den veckan de större barnen inte är här ;-) 

Jag jobbade några timmar i tisdags o onsdags, på onsdagen passade de blivande gudföräldrarna henne innan Linus slutade. Det va alldeles lagom och skönt att komma ut lite. Men nu blir det imorn med sen har jag sagt stopp till veckorna om det inte är efter Linus arbetstider. Helgen är ok. Annars fanns det flera tider tillgängliga men Tuva är ju så liten och denna föräldraledigheten tänkte jag njuta!!! 
Igår va vi hos en vän och hennes lilla E som är två månader äldre än Tuva. Kul att se hur långt hon kommit i utvecklingen och se vad som kommer näst :-) Sen är det ju vääääldigt olika men på ett ungefär.

Idag va vi hos G och hälsade på i eftermiddag. Skönt att bara kunna sms'a och fråga om de är hemma när vi ändå va ute och körde :-) 

Ikväll blir det lite mys i soffan med godis, julmust och tv. Vi har ju chans till lite sovmorgon imorn :-) Imorse sov vi till halv 9 och det va skönt. Tuva sov två 4-timmarspass efter 24 så jag klagar inte!! Jag domnade bara lite i armen hon sover på. Men efter vi va på BVC sist fick jag rådet att bädda in henne i min t-shirt och det gjorde jag. Så nu sover hon inte på min mage längre utan ligger på armen med t-shirten över näsan. Nästa steg är egen säng men det ser ut att dröja. Hon vill inte sova någon annanstans på dagarna heller utom i min famn, det går i vagnen så länge den rullar + i bilen.
Den här Lillekissen är såååå kelen nu! Går och stryker sig mot Sambo och vill gärna gosa med Diesel med men de gillar inte riktigt han/hon utan fräser när han kommer för nära. Men sååååå mysig❤️

2 kommentarer:

  1. Bra Lotte tycker verkligen om att läsa din blogg :-) ser fram emot morgondagens inlägg <3 kram gisan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i helgen har jag nog gott om tid, det finns nog en som mer än gärna ta hand om lilltjejen ;-)

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥