söndag 23 november 2014

JULIGT

Söndag kväll och äntligen sitter vi i soffan :-) Vi har varit hos brorsan idag och kusinerna har lekt. När vi kom hem tog jag tag i förrådet uppe, ett sånt där med snetak som finns i gamla hus. Vi har bara tryckt in allt och ingen ordning men jag visste ju att mina julsaker fanns där så jag och det barnet som inte gjorde läxor (de gjorde sina var och en för Linus) hjälpte mig att dra ut lådor och kartonger. Sorterade och la ihop vissa saker. Sen in med allt igen och nu är det t o m massa plats över :-) Jag ville ha en "gång" så jag kom åt allt och nu är det fixat.
Igår när kusinen va här och vi hade varit på Ikea så hade hon Tuva så jag kunde pula med det jag ville. Jag bytte gardiner och satt upp julstjärnor i fönsterna. Nu är det bara tv-rummet kvar. Detta fönstret är det i Tuvas rum.
Thea och Max va på bio med sin mormor igår eftermiddag och Linus va iväg på jakt hela dagen och kom hem sent. Men nu sover kidsen och vi ska kolla lite tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥