onsdag 24 september 2014

IGÅR FÖR ETT ÅR SEDAN

Igår, för ett år sedan, flyttade vi från (mark)lägenheten ut till huset på landet☺ Jag kan sakna lägenheten ibland för där va det ändå en del av byn, kompisarna runt hörnet till barnen, alltid någon granne ute att prata med, det va hyfsat nytt kök mm. Sen kom vi ut till lugnet på landet, suuuperskönt! Ingen som bryr sig om vad vi gör, hur vi går ut och allt det där. Men det är mycket att göra vid!! Vi har ett evighetsprojekt framför oss. Men kul för att någongång kommer det se ut som vi vill ha det☺ Huset är ändå 150år gammalt!!
Barnen har faktiskt inte nämnt en gång att de saknar byn och lägenheten, de trivs här ute med lugnet och sina kaniner. Kompisarna är ju ändå hyfsat nära eftersom vi bara har 5 minuter in till byn och de leker flera ggr i veckan ändå☺
Vi har tagit väck denna eldstaden nu i höst och satt dit en kamin som vi ska kunna inviga i helgen. Så på fredagkväll/lördag har vi ett riktigt värmesystem för då är allt klart i källaren☺ Å vi behöver inte  ha skyhöga elräkningar höst/vinter/vår längre, jihooo!!
 Det jag älskar allra mest med detta huset är ju fönsterna på nedervåningen (och i barnens rum)!! Djupa, höga och allmänt gigantiska. Jag kan stå raklång och utsträckt och knappt nå från hörn till hörn.
Vi ska bara ta bort markiserna på utsidan....
 
Nu har jag varit hos barnmorskan och tagit om mitt blodtryck, det va bättre så de tycker jag ska fortsätta sova en stund om dagarna. Ja tack! Men fick ny tid nästa vecka. Å sen hämtade jag in posten.... Dottern fick ett brev från skatteverket och det va väl inget konstigt. Tills jag öppnade det... Hallå, en 9-åring som ska behöva betala tillbaka på skatten? Inte mycket men ändå, hon har ju inte tjänat några pengar ska hon behöva betala för att hon har pengar på banken? För att hon fått pengar för ett hundbett en gång i tiden som hon får ränta på? Jaja....
 
Å pssssssst, idag är det 3 månader till julafton!!!!! Som jag längtar, i år firar vi med nya lilla bebisen + att de andra två är här så i år blir en riktig jul♥

1 kommentar:

Tack för att du lämnar ett avstamp♥