måndag 3 februari 2014

TANDLÄKARBESÖK OCH FIKA

När jag hämtat barnen va det dags för ett tandläkarbesök för Thea. Det som hon kom ihåg igår va sist vi va där vågade jag inte ta kort i munnen. Hmm, kom nu på något pedagogiskt och börja bearbeta var det jag gick runt och tänkte på efter det. Vi pratade om det och idag innan vi gick in så sa jag fixar du så de kan få ta kort på dina tänder så vi kan få se de på dataskärmen så är det vi som går raka vägen till bageriet efteråt! Pedagogiskt? Inte det minsta. Men det lyckades! Så barnen valde varsin bit som de va sugna på och nu är de nöjda och glada. Alla 3 fick t o m en sak av tandläkaren, det har jag aldrig varit med om tidigare. Det har ju varit så himla viktigt att det bara är besöksbarnet som får en grej. Men nu är det gjort och det va inga hål☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥