onsdag 6 mars 2013

EN NY BEBIS I HUSET

God morgon!! Shit va härligt allt känns, vaknade verkligen på bästa sidan idag☺ Solen strålar och fåglarna kvittrar, tänk vad livet kan ändras på några månader och jag har lärt mig uppskatta de små sakerna igen (mer om det senare). Jag laddar för min första löprunda för i år, jag har bara kört på bandet och annan träning sen jul. Men nu så!
Frukosten består av kaffe med grädde, havregrynsgröt och knäckebröd med keso.
 
Jag har ju ett litet monster här och det är verkligen som att ha fått en bebis i huset! Herregud, jag har väl inte behövt "barnsäkra" på länge men nu så! Jag vet inte hur många leksaker, gosedjur, tidningar, toarullar, pennor, glasögonfodral, massageolja, läppsyl mm han har ätit upp...
Här är han: Monster Maister!
 
För ett par dagar sedan åt han upp en massageolja. Jag kan säga att hela rummet stank lavendel, t o m Maisters andedräkt luktade lavendel efter han hade ätit av sitt torrfoder! Ja jises, men gott luktade han iallafall☺ Sen hade han burit upp min väska i sängen och vänt upp och ner på den, ätit upp mitt glasögonfodral.... Det gäller verkligen att tänka till och rensa allt utom räckhåll.
Imorse när jag släppte ut honom så tog han med sig en påskmust och bar runt på....
Han är iallafall söt om än påhittig..... Men ibland är han billig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥